Evy's fan-club

Les mechants faits détruisent les plus belles théories.

maandag 16 juli 2007

21 juli

Oké wel, hier zijn we dan. Het is maandag vandaag, en vrijdag komt Harry Potter zeven uit. Zeven. Het is gewoon gek, ik kan gewoon die zin typen, vrijdag is hij er. Nou ja, eigenlijk zaterdagochtend om één uur precies. Tegen elf uur heb ik hem uit. Om elf uur zal ik het weten. Allemaal. Ik zal weten of Sneep goed of slecht is, ik zal weten of Harry leeft of niet. Ik zal weten welke twee personen doodgaan. Ik zal weten of we juist zaten met RAB (waar ik honderd procent zeker van ben). Ik zal alles weten.

Zaterdagmiddag zal ik alles weten. Alles.

Ik ben nou al bezig met die boeken sinds het eerste middelbaar. Zeven jaar al. Ik ben naar beneden geslopen in het midden van de nacht om de eerste stukjes van het vierde boek te kunnen lezen (ik mocht nog niet tot het kerstvakantie was). Ik heb boek vijf moeten inpakken, twee jaar later met de juni-examens omdat ik het weekend van de 21ste eigenlijk examen wiskunde moest leren, omdat ik anders mezelf niet kon beheersen. Mijn moeder was niet overtugid van het inpakken en ik was zo bang dat ze het boek van me zou afpakken dat ik er s'nachts mee sliep. Toen ik eindelijk, eindelijk, dat stomme examen had opgelost heb ik het papier ervan afgescheurd en ben ik onder de kapstokken beginnen lezen. Het boek was uit tegen half twee, ik ben letterlijk van mn bed gerolt bij het lachen om de kusscene ('nat', ik bedoel...) en ik had gehuild om Sirius. Voor het examen was ik gebuisd, trouwens.

Zes dan, middernachtfeestje met Nathalie en Lisa in Brussel. Ik pakte het boek van de stapel en ben onmiddelijk beginnen lezen en de mensen staken me allemaal voorbij aan de kassa (papa geagiteerd) en om elf uur was hij al uit gewoonweg. Net als boek vijf heb ik het ding overal meegesleurd, vooral in het begin. Om stukjes te herlezen, op te zoeken, etc. Ze zijn allebei in Schotland geweest, in Oostenrijk, nummer zes zelfs in Portugal, Polen en vorige week nog in een berghut op 2328 meter.

Naast de boeken dan. Eerst was er het kippenhok met het hpo forum (www.harrypotteronline.nl) en daar werd ik verslaafd aan schrijven, Lily en James schrijven om precies te zijn. Eerst samen met Bibi *kuch* plagiaat *kuch* die het verhaal ook op wizardzone zette waar ik twee jaar geleden rond deze tijd wel heel actief werd. Een paar maand later was ik mod en leerde ik Marioni, Erik, Goedele, Saar, enzovoort kennen. Dan kwam de Wizzelaar erbij, de meets, ... En nou ja, drie maand geleden geloof ik (is het nou al drie maand?) ben ik ermee gestopt. Ik heb mn' crew-activiteiten opgegeven, heb mijn posters verwijdert, wz af mijn startpagina gehaald. Maar nou ja, de boeken liggen nog altijd op een ere plaats op mijn boekenrek, ik sleur boek zes nog altijd mee en vrijdagnacht (is het nou echt vrijdag al?) zal ongetwijfeld één van de meest speciale nachten van mn' leven worden.

Mensen vinden het altijd gek, dat je zo bezig kunt zijn met één stom boek. Ik bedoel, zeven jaar in hemelsnaam. Ik vraag me soms af wat er van me geworden zou zijn zonder Harry. Al die tijd dat ik voor die computer heb rondgehangen verdorie. Kapitalen die ik besteed heb aan dure Franse tijdschriftjes om een stom artikel of poster. Nou ja, niet dat ik er spijt van heb, het is gewoon, zo vlug gegaan allemaal. Ik was elf toen, net als Harry, mijn eerste jaar middelbaar en nu ben ik achttien, studeer ik geschiedenis (waarvoor één van de argumenten pro trouwens Harry Potter was) en nou ja, vrijdagnacht zal ik het boek gewoon hebben.

Nou ja, nog even over wizardzone. Ik mis het. Oh ja, ik mis het! Ik vond het heerlijk aan projecten mee te werken, te discussiëren, de Wizzelaar te organiseren, etc. Maar ik ben nog steeds blij dat ik gestopt ben. Het was gewoon tijd om iets anders te gaan doen en nou ja, het maakte me niet meer gelukkig.

Ah ja. Vrijdagnacht. Evy gaat lezen. Eindelijk.

Evy at 14:52

6comments

6 Comments

at 17 juli 2007 om 01:06 Anonymous Anoniem said...

Ik wil het ook zo keihard weten.
Dus heb ik beslist hem ook in het Engels te lezen. :)
Heb je hem al aan iemand beloofd nadat jij hem hebt uitgelezen? :D

 
at 17 juli 2007 om 01:15 Blogger Evy said...

Nu wel :p

 
at 17 juli 2007 om 04:34 Blogger Prince Igor said...

ik wacht tot nederlands :-)

en ja, sometimes it's time to grow up.

we're like, adult now.
when did that happen ?
and more importantly, how do we make it stop ?

 
at 18 juli 2007 om 10:17 Blogger R.becca said...

Ik wil ook lezen, ik probeer mijn boek nog wel ergens te versieren

 
at 19 juli 2007 om 12:40 Blogger Linde said...

Ik wil hem ook supergraag lezen, ben zelfs aan het overwegen om hem te kopen in het Engels, maar dat zou dan weer zo onnozel zijn he? De eerste 6 in het Frans en de laatste in het Engels? Dilemma's, dilemma's!

 
at 25 juli 2007 om 02:14 Blogger Sander Van der Maelen said...

Hoe komt het dat ik deze post over het hoofd heb gezien? Ik wou 'm ook lezen, en dat heb ik gisteren dan ook gedaan. Uit!

 

Een reactie posten