Evy's fan-club

Les mechants faits détruisent les plus belles théories.

vrijdag 6 juli 2007

examens etc

Interessante dag vandaag. Onder dwang van moeder mijn kamer 'herexamens-klaar' gemaakt. Dit houd zo'n beetje in dat ik een kast in elkaar gefabriceerd heb van kartonnen baxter-dozen die het volgens mijn moeder niet lang zal uithouden en ik moet haar, ondanks het ingenieuze plakband en verstevigingsplankjes-systeem toch wel gelijk geven. Het ding bestaat nog maar een goede vijf uur en het leunt nu al gevaarlijk naar voor.

Soit, verder een poging gedaan om mijn intellectuele niveau te verhogen en naar de nazarethse bib gelezen op zoek naar werken die voorkomen in de curus moderne literaturen. Zowel Eke als Nazareth dicht. In een tweede poging naar de vakgroep Nieuwe tijd op zoek naar het boek 'seks met de koning' verschrikkelijk interessant. Het gaat over de stoute verhaaltjes achter de geschiedenisboeken, over de minaressen van verschillende vorsten. Het is vaak een stuk interessanter om over hun seksuele uitspattingen te lezen dan over het feit dat ze deze en deze politieke maatregel doorgevoerd hebben. Verder is het gewoon ook handig om de namen te onthouden.

Goed wel, ik had het boek niet, ik wou het boek, ik ben dan maar naar de Fnac geweest om het boek aan te schaffen maar ben uiteindelijk met een goedkoper exemplaar gaan lopen namellijk geschiedenis van de Arabische volken dit omdat ik nog steeds twijfel over mijn minor en gezien Arabisch één van de mogelijkheden is kan ik me er zo een beetje in verdiepen. Volgens de achterflap 'leest het als een roman' dus dat beloofd.

Verdere aankoop: de soundtrack van HP5 in de Bilbo (enge winkel, ik vind mijn weg daar dus NIET hè. Lang leve FNAC). Voor zover ik hoor (hij staat nu op nummer zes) klinkt het heel vrolijk en niet echt wat we gewend zijn maar ik vind het wel goed. Alleen niet speciaal.

Nou ja dat is het zo'n beetje. Morgen ga ik samen met Natje, mijn neef en zijn vriendinnetje (die ik EINDELIJK eens ga kunnen zien, en keuren natuurlijk) naar de première van HP5. In het nederlands spijtig genoeg maar dan hebben we een excuus om nog eens in het Engels te gaan hè.

Bijna vergeten, een hele hoop mensen terug gezien vandaag waaronder mijn geliefde Liz die roze make-up ophad, geniale lenzen en een nieuw (erg mooi) kapsel waardoor ze eruit zag als een elfje. Moest ik geen veggie zijn, ik had haar opgegeten. Maar ik ben in ieder geval blij dat we weer eens hebben kunnen bijpraten, en nog meer over een goeie twee weken als we reunie hebben natuurlijk!

Verder, ook al weer een jaar geleden: Goedele. In het gezelschap van Iris dan nog wel! En eng en eng: Iris kende mij. Het is ook een Blandijn-studente en blijkbaar had ze mij al geregeld gezien (mijn foto staat dan ook online). In ieder geval was het weer eens grappig hoe makkelijk je gespreksonderwerp hebt bij gelijk wie die aan de Blandijn studeert: je babbelt over Boone, over Claire Obscure, over moderne literaturen en over herexamens en je bent een uur bezig.

Dan verder, natuurlijk. Voor al die het nog niet weet, Evy is dolgelukkig met haar punten. Nog eens drie herexamens erbij (minder dan verwacht) wat het totaal op zes en een hele vakantie van studeren brengt. Maar ik ben hééél blij omdat de schade beperkt is gebleven en ik voor het eerst ook nog eens twee veertienen heb waaronder wereldgeschiedenis en mijn taak voor historische praktijk (en levenswerk). Gezien mijn vorige maximum een twaalf was verkeer ik nu dus in een opperste status van geluk en zelftrots. Verder nog enorm blij met moderne en hedendaagse en Kunst. Het laatste is maar een tien maar zoals Katrien het voorheen al uitdrukte: 'NOOIT meer prentjes leren!'. Nou ja. Over de twee voor Klassieke Oudheid en de zes van Middeleeuwen gaan we zwijgen. Ze zijn natuurlijk terecht (ik kon het niet) maar ik heb er hard voor gewerkt, echt heel hard. En nou ja. Deze zomer nog een keer hè.

Nou ja dat is het dan. Ik wil even iedereen die ook hard gewerkt heeft van harte feliciteren. Of het nu goed was of niet, of je nu een 19 hebt of een 2. Ik ben trots op jullie! En heel speciaal op Iris. Verder, iedereen met herexamens (van 1 tot 14) succes! Je bent niet alleen, ik zit ook de hele vakantie met ecologische op mijn schoot aan het zwembad.

Evy at 10:33

7comments

7 Comments

at 6 juli 2007 om 12:27 Blogger Linde said...

Proficiat met uw punten!! Geen zorgen over tweede zit, ge zijt zeker niet alleen :).

 
at 6 juli 2007 om 14:29 Blogger Sander Van der Maelen said...

Inderdaad, het kan altijd erger...

 
at 6 juli 2007 om 14:58 Blogger Evy said...

Idd. Ik klaag toch niet?

Even voor de duidelijkheid, de eerste Iris waar ik het over heb is een meisje van wizardzone dat kunstgeschiedenis doet. De laatste Iris is Iris met het zwarte haar en de uber lach die ik ken via de vgk en die geschiedenis doet.

 
at 7 juli 2007 om 01:12 Anonymous Anoniem said...

wat denk je van een samen studeersessie aan uw zwembad en op uw schommel? :-)

 
at 7 juli 2007 om 02:40 Blogger Sander Van der Maelen said...

Evy heeft zwembad? Evy nodigt mij uit eind juli voor een ontspannende namiddag/avond om nog een laatste keer te ontstressen! Evy organiseert zwembadparty!

 
at 7 juli 2007 om 04:00 Blogger Linde said...

Gij hebt een zwembad?! Ik stem ook voor een poolparty eind juli. Waarom hebt ge mij nooit verteld over uw zwembad?

 
at 16 juli 2007 om 09:47 Blogger Evy said...

Ik heb u zeker verteld over mijn zwembad! Trouwens, stel u er niet teveel van voor hè, het is geen half olympisch verwarmt bad zoals dat van Dominique, het is een ding dat je weghaalt als het minder warm is en het is maar een meter diep.

 

Een reactie posten