Evy's fan-club

Les mechants faits détruisent les plus belles théories.

woensdag 23 mei 2007

Elisabeth I


Ik heb hem! Ik heb hem! De miniserie Elisabeth I ! Wat is hij fantastisch! Wat is hij mooi! Wat is hij goed! Ik ben zo blij!

Ik ben vooral dòl op Helen Mirren! Wat een actrice! Ze doet het perfect. En ze is grappig, echt waar. Ze maakt echt grapjes. Eentje die ik me herinner:
woordvoerder van parlement: 'Ik wil het met u hebben over het huwelijk, mevrouw.
Elisabeth: Zolang u niet bij me komt zeuren over uw echtgenotes, heren.
Heerlijk toch? Dat doet me denken aan die heerlijke quotes die haar personage ook kreeg in Shakespeare in Love.
Mr. Tilney! Have a care with my name - you will wear it out!
Nou wel, de serie is goed, echt goed. Ik heb de film gezien, op aanraden van Nina met Cate Blanchet. En daar staat ze ten eerste verschrikkelijk lelijk op de kaft, haar ogen zijn zo eng, ze zouden Becca een boom in jagen. En verder is de film redelijk verwarrend en ik vond hem behoorlijk eng en niet echt goed.
Hier zaten er trouwens ook wat 'amusante' scenes in. Ik hoef niet te zien hoe een hart eruitgehaald wordt, dank u wel, net zo min hoef ik te zien hoe Mary of Scots dr hoofd wordt afgehakt. Ik vraag me af, waarom is ze dik? En lelijk en ik moet zeggen ook behoorlijk labiel. Het hangt er natuurlijk ook wel een beetje af wat voor film je bekijkt. Dit is een Elisabeth film en zij heeft dr nicht laten vermoorden (alhoewel ze niet wil in de film), maar in een Mary-film (of in het boek over Schotland dat boven in mijn kast staat) zal ze waarschijnlijk iets overtuigender overkomen. (Of wat je kunt doen met historische kritiek in het dagelijks leven) Ik ben benieuwd naar Gunpowder met mijn geliefde Clémence Poésy.
Maar goed. *wijst naar prentje* Dat is prins Char uit Ella Enchanted! Oké, het is een slechte film, een hééél slechte film. Maar het boek is goed en is het geen schatje? Voor bepaalde personen die dit lezen, hoog Mars-gehalte toch? Erg aangename verassing dat hij net in de serie opdook, en ik moet zeggen, hier speelt hij geen idiote tieneridool prins die voor het assepoester type valt. (Als ik de achterflap mag geloven valt hij voor de Queen herself in het tweede deel).
Goed, ik kijk uit naar morgenavond, als ik flink werelgeschiedenis gedaan heb mag ik verder kijken naar deel twee. Vandaag heb ik, al vier hoofdstukken gepresteerd en zo meteen ga ik deel vijf doen. Dan ben ik morgenavond netjes klaar.

Evy at 11:52

5comments

5 Comments

at 24 mei 2007 om 00:15 Blogger Sander Van der Maelen said...

Als ik na bijna 2 uur studeren een pauze wil nemen van 5 à 10 minuten, begint mijn ma ook altijd te flippen. Blijkbaar is het bij jou NOG erger. Ik zit echt met je in hoor, want het is zeer ergerlijk als je je er volledig voor wilt geven en je net het tegenovergestelde wordt ingewreven. Knuffel?;)

 
at 24 mei 2007 om 01:02 Blogger R.becca said...

Ouders bij mij ist niet vele beter soms... Maar nu mijn pa hier niet is mag ik niet klagen.

Ge moogt altijd eens komen pauseren bij mij =]
Maar verwittig op voorhand, nog veel succes!

 
at 24 mei 2007 om 03:34 Anonymous Anoniem said...

Troost je, jo, hier waren ze ook zo duidelijk: "als je niet slaagt dit jaar, betaal je het volgend jaar zelf." En nu is er ook elke dag gezaag over het uur waarop ik ga slapen en de hoeveelheid die ik studeer. Gezaag van ouders gaat in crescendo tijdens de examens, dat is een algemeen gegeven.:-) Terwijl de studenten eigenlijk te klagen hebben, krijgen ze niets dat gezaag naar hun hoofd.:-) Het zal wel beteren naar volgende jaren toe.

Zolang je maar weet dat je ouders mogen zagen wat ze willen, want ik ben er zeker van dat jij zonder problemen door je jaar zal heen raken.

 
at 24 mei 2007 om 13:24 Anonymous Anoniem said...

mmm.. van het ouderprobleem heb ik niet zo een last eigelijk.
Ik heb meer last van het constant binnenlopen van mensen in mijn kamer en van de afleiding tssdoor...

Wat die serie betreft.. wij hebben ze ook in huis gehaald. Kijken moet nog gebeuren :-)

 
at 28 mei 2007 om 07:52 Blogger Linde said...

Van gezaag van mijn ouders heb ik ook geen last (lang leven mijn kot!) maar het constant binnenlopen van andere mensen wel. Toegegeven, ik loop ook constant binnen bij mijn lieve toffe kotgenootjes, maar de laatste dag voor het examen, als ik nog 4 hoofdstukken moet doen en zij allang aan het herhalen zijn (dat is echt altijd zo) wil ik ze gewoon niet zien!

 

Een reactie posten