Evy's fan-club

Les mechants faits détruisent les plus belles théories.

vrijdag 9 november 2007

Lang leve de consumptiemaatschappij

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Elke dag blijven mensen u verrassen.
Wie was de persoon van de dag ? onze dierbare vriendin Evy (aan zij die Evy niet
kennen, you're missing out on something !) ook wel bekend als ontzettend koppig
persoon en toekomstig wereldleidster heeft toegegeven aan de druk en het
aanhoudende geneut. En niet zomaar één punt, nee nee, twee!Ze heeft na
veelvoudig kritiek te geven op de asocialiteit van gsm gebruik er zelf een
gekocht. Jaja mensen, u hoort het goed. Evy Bauwens heeft een gsm. Nu kunnen we
haar allen lastig vallen !


Wel, nu heeft Evy zelfs een nieuwe GSM, mèt snufjes en alles erop en eraan. Voor iemand het woordje 'consumptiemaatschappij' laat vallen wil ik graag even benadrukken dat het ding kuren had: hij viel constant uit en weigerde soms dagenlang om te functioneren. Toen hij zijn oorspronkelijke doel, het mededelen van mijn sociaal leven aan het thuisfront, uiteindelijk niet meer kon vervullen was ik het beu. Maar ik heb mijn best gedaan: ik heb gesmeekt, gedreigd, gemartelt en geaait maar het mocht allemaal niet zijn. Dus heb ik mijn pappie maar gevraagd een nieuwe voor me uit te zoeken, rekening houdend met een klein voorwaardenlijstje:

-liefst ook een Nokia (ik kan er nu eindelijk mee werken)
-geen technische snufjes, het moet enkel kunnen bellen en sms'en
-geen onhandig openklap ding
-niet te duur

Uiteindelijk is het een Sony Ericson geworden met een heleboel snufjes. Ten eerste kan hij namelijk foto's trekken, wat tot een zee van mogelijkheden leidt, zoals een stiekeme fotot van mijn idool Klaasje in Heuristiek Vroegmoderne.

Tweede snufje, een idee van mijn vader waarvoor mijn hartelijke dank: hij kan muziek afspelen! Gezien de kleine mijn Shuffle een goed jaar geleden vermoord heeft moet ik me nu behelpen met een geleende I-pod van mijn zus of een onhandig grote discman. De laatste gaat nog net om mee te rolschaatsen maar om mijn drie kwartier onderweg naar de Blandijn te entertainen schokt mijn fietsgedrag iets te veel. Naast de mp3 functie kan het ook nog eens radio afspelen maar daarvan moet ik de mogelijkheden nog eens onderzoeken.

De laatste te vermelden functie dan: er staat gewoon de Sims 2 op. Natuurlijk in belachelijk vereenvoudigde vorm maar toch genoeg om me een vol kwartier te amuseren (waarin ik zelfs een knipperlichtrelatie had met een zekere 'Ben').

De nadelen ten slotte: het zal weer een tijdje duren eer ik min of meer gewend ben aan het ingewikkelde bestuurssysteem en de veel te snel verspringende knopjes (ik heb ondertussen al in de knoop gezeten met het woordenboek en het vergrendeling gedoe, twee keer ook heldhaftig gered door Kobe). Daarnaast is de helft van mijn contactpersonen weg en zijn al mijn berichtjes verdwenen (iets met een beperkte capaciteit van mijn Sim-kaart).

Maar goed, wat maakt het uit. Ik heb nu een gsm zonder koppige eigen wil die niet zelf beslist wanneer hij al dan niet wenst te functioneren èn op de koop toe een mp3 speler. Als top-conclusie ziet hij er tot slot ook nog eens ongelofelijk hip uit.

Met dank aan pappie, ten eerste om hem uit te kiezen, ten tweede om er dan ook nog eens de helft van te betalen.

Evy at 11:00

13comments

13 Comments

at 9 november 2007 om 12:02 Blogger Sander Van der Maelen said...

***DIT BERICHT WERD ONDER DWANG GEPLAATST***

Sjieke dinges! Nu kan je veel sms'jes sturen - hint hint.

 
at 10 november 2007 om 04:38 Anonymous Anoniem said...

als je gsmnummer nu ook nog eens hetzelfde is gebleven is Eline meer dan tevreden.
En eindelijk nog eens een blogpost btw. Ik dacht al dat je van de aardbol was verdwenen.

 
at 10 november 2007 om 05:48 Blogger MM said...

ik droomde vannacht dat ik zo een gsm met touchscreen had, ik zou me rot amuseren, maar een nieuwe blog van je lezen is even amusant!

 
at 10 november 2007 om 07:01 Blogger test account said...

ik heb ergens nu vooral medelijden met Sander... god knows why

 
at 10 november 2007 om 08:10 Blogger Evy said...

Een weekje en hij is er weer bovenop.

 
at 11 november 2007 om 07:09 Blogger Herr Alexsch said...

Vergeet het maar. Wie door Evy is beïnvloed, is nooit meer dezelfde!

 
at 12 november 2007 om 02:12 Blogger test account said...

Evy, gebruik dat zinneke van Alex als signature op het VGK forum.... serieus

 
at 12 november 2007 om 04:10 Blogger Herr Alexsch said...

Serieus gasten,
ge moet mij niet altijd kloten en quoten,
Serieussssss.
Sjeus.
Cheese.
Jesus.

 
at 12 november 2007 om 09:36 Blogger R.becca said...

En wanneer krijgen we een afbeelding te zien?

 
at 12 november 2007 om 10:53 Blogger Evy said...

@ Becca: niet
@ Kobe: gebeurd
@ Alex: schaapke

 
at 13 november 2007 om 11:25 Anonymous Anoniem said...

Allé vooruit alhier met je nummer :)

Trouwens, waar zitten de mannen en vrouwen van Geschiedenis tegenwoordig? Ik zie je nooit jong, en je zit nochtans ook op de Blandijn ^^

 
at 14 november 2007 om 15:18 Blogger Evy said...

Ik hang nochtans meer op de Blandijn rond dan gezond is. Mss es in de Kelder gaan zien, trap naar beneden :D

 
at 13 februari 2013 om 02:50 Anonymous Anoniem said...

hey evy-fan-club.blogspot.com owner found your site via Google but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have discovered site which offer to dramatically increase traffic to your blog http://mass-backlinks.com they claim they managed to get close to 4000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my website. Hope this helps :) They offer most cost effective services to increase website traffic at this website http://mass-backlinks.com

 

Een reactie posten