Evy's fan-club

Les mechants faits détruisent les plus belles théories.

zondag 9 september 2007

Becoming Jane

Ik ben in opperste staat van extatie: kijk mensen! Kijk:

http://www.youtube.com/watch?v=BD6sN3rP0Q8&mode=related&search=

Het is de trailer van 'becoming Jane'. Dè film van het jaar om twee redenen:

1. Het gaat over Jane Austen.
2. Mijn geliefde Anne Hathaway speelt erin mee.

Ik heb de trailer gezien en hij ziet er goed uit, volgens Natje (die hem in première heeft gezien met gewonnen tickets) ìs hij ook zeer goed.

Maar goed, ik ben zo blij, zo heerlijk blij. Een nieuwe Jane Austen film! Want ik bedoel, iedereen die ze al gezien of gelezen heeft, ze zijn goed. Het gaat hier trouwens wel niet om een werk van haar, maar over haar deze keer, maar dat maakt niet uit. Zolang ze maar kleedjes aanhebben met van die geniale décolletés, ik en mijn zus gebruiken het woord Jane Austen zelfs om een bepaald soort décolleté te omschrijven. Het gaat erom dat je veel ziet en het vierkant is èn zo verschrikkelijk schattig.

Soit, de kleedjes zijn natuurlijk niet de essentie van Jane Austen. De essentie is, namelijk, de liefde, en natuurlijk liefst de onmogelijke wanhopige liefde met haar tienduizend wegen, ontzeggelijk veel liefdesverdriet en een happy end. Ik bedoel, als je Sense and Sensibility (wat Dominique ook beweerd) niet gezien hebt dan weet je niet wat liefde is. Al komt Shakespeare in Love in de buurt natuurlijk.

Want ik bedoel, mensen, wat moet je nou met een jongen, of meisje, als er geen passie is? De heerlijke Shakespeare in Love passie, de passie van half dood zijn van verdriet als het niks wordt, de passie van 'what light is light if Evy is not been seen? What joy is joy if Evy is not there?'. Die passie zit in Jane Austen, vooral in Sense and Sensibility, de wanhoop, het verdriet, de liefde ...

Want wat is er daarnaast nou aan een relatie? De seks? De vriendschap? Ik bedoel ... Vrienden gewoon zorgt voor minder brokken en seks is als het op kussen lijkt (in mijn ervaring tot nu toe) nu ook weer niet zo onmisbaar...
Nog een andere mogelijkheid natuurlijk is gewoon rijk trouwen. Dan heb je het geld en ik zou me natuurlijk amuseren met het uit te geven (ik heb dit jaar een ongezonde interesse voor kledij ontwikkeld waarvoor ik Dominique gedeeltelijk verantwoordelijk acht en verder zou ik het natuurlijk wegschenken aan allerlei dierenorganisaties, etc.) Maar wat ben je daar dan ook weer mee? Het is net als Madame Bovary, ze trouwt, denkt dat ze goed zit en gaat uiteindelijk dood aan verveling, zelfs shoppen gaat vervelen.

Natuurlijk heb je ook nog de heerlijke intriges en de fantastische schets van het leven van de Engelse betere stand van die tijd, wat zeer mooi meegenomen is, en zijn de boeken ook zeer spannend. (Met wie is wie in geheim verloofd? Gaat hij haar ten huwelijk vragen? Gaat ze rijk trouwen? etc.)

Evy at 14:11

6comments

6 Comments

at 10 september 2007 om 03:53 Anonymous Anoniem said...

zus is ook heel benieuwd naar de film :)

 
at 10 september 2007 om 13:52 Blogger MM said...

wij kijken er hier ook al een tijdje naar uit, om dezelfde redenen

 
at 11 september 2007 om 04:59 Anonymous Anoniem said...

Seks (wat nu niet bepaald hetzelfde is als kussen) maakt deel uit van de passie hé. En als je een relatie wilt die immer passioneel blíjft... dan word je misschien toch maar beter een slet ;) met al die intriges die daarbij komen kijken.. heb jij daar vast geen problemen mee :).

 
at 11 september 2007 om 14:26 Blogger Evy said...

Geloof me, ik ben niks voor intriges :p Soaps en zo zijn leuk hè, maar vanaf dat ik in een of ander emotioneel-jongens drama zit sla ik door. En ik ben veel te braaf om overspel te plegen, vrees ik :D

 
at 11 september 2007 om 15:48 Blogger test account said...

och Evy toch, ge weet niet wat ge mist

 
at 17 september 2007 om 08:47 Blogger Nathalie said...

OK,ff een aanpassingetje...
Ik heb de film (deze keer) NIET gezien met gewonnen tickets, maar ik ben gewoon naar ladies@themovies geweest in Kinepolis!!
En idd het is een topfilm!!!

 

Een reactie posten