Evy's fan-club

Les mechants faits détruisent les plus belles théories.

dinsdag 27 november 2007

U-Gent-boetiek

Universiteit Gent heeft een nieuw dieptepunt bereikt. Blijkbaar hebben ze nu ook een shop, met UGent-gadgets.



De artikelen uit de UGent-boektiek kunnen een welkome, alternatieve inspiratiebron zijn voor wie op zoek is naar een origineel en nuttig geschenk of souvenir. Het logo van de UGent is steeds discreet en smaakvol aangebracht. Het aanbod wordt voortdurend geactualiseerd.
Gelieve
grote bestellingen ruim 6 weken op voorhand door te geven. Mogen wij uvragen om voor het ophalen van de bestelling even contact op te nemen.


Ik bedoel ...



Maar laat ons even het aanbod bekijken. De shop zelf is onderverdeeld in drie categoriën, 'bureau en professioneel', 'kledij en textiel' of 'handig en origineel'.


In de eerste categorie 'bureau en professioneel' kan ik nog inkomen bij zaken zoals 'de persmap' of een 'badge met invoerblad'. Dat er daar een universitair logo op moet staan lijkt me logisch, maar waarom, waarom, bieden ze zoiets te koop aan als origineel en nuttig geschenk of souvenir? Waarom bieden ze dit notabene te koop aan? Dit soort zaken zijn zaken die in een doos zitten en pas worden bovengehaald als er een of andere lezing van de universiteit is en men nood heeft aan naamkaartjes. Dan gebruik je zo'n 'badje met invoerblad' en dan lijkt het me ook logisch dat de universiteit dit gratis ter beschikking stelt van haar werknemers, om de goede werking te kunnen garanderen. Maar het een beetje te koop aanbieden, dat is toch ... vreemd. (Voor de geïnteresseerden: twee euro voor tien stuks, een koopje!)



Verder heb ik nog een interessant hebbeding ontdekt, de vide-poche. Voor iedereen die, net zoals ik, zo'n duur woord gebruik niet gewoon is: nen bak waar ge rommel in kunt smijten. Een prachtobject voor iedere verstrooide professor die steeds maar weer zijn sleutels of memory-stick kwijtraakt: van nu af aan gooien ze het gewoon in hun vide-poche met het discreet en smaakvol aangebrachte universiteitslogo. Jammer genoeg zijn er nog altijd professoren-en we gaan geen namen noemen- die waarschijnlijk in hun uitpuilende bureau geen plaatsje meer vinden om hun nieuwe handigheid te plaatsen. Al moet ik zelf niet spreken natuurlijk. En ik moet eigenlijk ook toegeven dat ik zeker tien vide-poches heb staan in mijn kamer.
Tenslotte kun je in de categorie 'bureau en professioneel' ook nog dit vinden:
En ik moet toegeven, ik wil hem eigenlijk wel hebben. Het lijkt me best wel leuk om thee uit te drinken tijdens de examens, als extra opkikker en zo. Maar nogmaals, dit soort tassen is bijzonder leuk voor de proffen om hun eeuwige koffiepauzes stijlvol door te komen. Het zou zelfs leuk zijn in de Brug, maar waarom ga je dit nou in hemelsnaam gaan verkopen?




Volgende afdeling- Dominique hou uw hart vast- 'kledij en textiel'. Ik snap het hele concept weerom niet, voor een of ander universitair team, oké, gratis als je je inschrijft, oké, maar waarom te koop aanbieden? Waarom verkeerd UGent in de overtuiging dat mensen deze oerlelijke kledij ook werkelijk gaan kopen en dan ook gaan dragen? De enige motivatie om tot zo'n zielige aankoop over te gaan is volgens mij snobisme: het door de straat kunnen joggen in een lelijke polo van UGent laat namelijk overduidelijk zien dat jij gestudeerd hebt. Dat je zomaar even universiteit doet. Mega stoer zeg. Ik begin mij min of meer in Amerika of Engeland te wagen waar mensen dit soort dingen echt doen, maar daar gaat de rivaliteit tussen universiteiten ook iets verder dan het lachen met de katholieken van Leuven. Daar roeien ze tegen elkaar en zo. Ik vraag me trouwens af wat nu het ergste is. UGent die zo laag gezakt is dat ze dit soort zaken aanbied of de mensen die ze kopen. (Gezien er het een en ander uitverkocht is ga ik er ook vanuit dat bepaalde zaken ècht gekocht worden. De portefeuille bijvoorbeeld.)



De laatste afdeling 'handig en origineel' is nog het ergste van allemaal. Ze hebben niet alleen champagnestops, ijsemmers of fotokaders maar ook een zakmes, een kaarsenset en zelfs een manicureset. Ik vraag me echt af welk propaganda ziek persoon dit allemaal bedacht heeft en welke idioot hem toestemming tot uitvoering gegeven heeft. Een beetje zelfrespect mensen?


Voor iedereeen die al dat moois zelf ook nog eens wil bewonderen:
http://www.ugent.be/nl/voorzieningen/boetiek.htm#handig

Evy at 05:45

18comments

18 Comments

at 27 november 2007 om 08:44 Blogger test account said...

mijn favorieten zijn toch ongetwijfeld de pennenset, bureauklok en cd-romhouder...

GE HEBT MIJN ONDERWERP GEPIKT!!!

 
at 27 november 2007 om 15:51 Blogger Linde said...

Ik viel bijna van mijn stoel van het lachen. Somehow wist ik allang dat de UGent dit heeft. De UA heeft dat ook en zelfs niet enkel online te bestellen: er is effectief een winkel.
De das intrigeert mij. Hoe plaatsen ze daar subtiel en smaakvol een logo op? Wie koopt zoiets?

Stiekem wil ik wel de koffietas. Als ze dat in de Brug zouden hebben zou ik het weleens 'per ongeluk' durven meenemen en vergeten terugbrengen. Maar ik vind koffietassen altijd leuk dus dat telt niet.

 
at 29 november 2007 om 05:42 Anonymous Anoniem said...

die theetas wil ik idd ook wel hebben :)

Verder bestaat die shop echt al eeeeuuuweeen (of toch bijna...)

 
at 29 november 2007 om 11:04 Blogger Evy said...

@Kobe: moet ge maar sneller zijn eh. Wel bedankt voor de inspiratie *kus*

@Eline en Linde: jullie verjaardag volgend jaar ...

 
at 30 november 2007 om 02:59 Blogger MM said...

IK WIL DIE TAS...voor mij pa zijn kerst, dat zou pas grappig zijn, ik geef een cadeau van zijn werk, muha

 
at 2 december 2007 om 06:38 Blogger R.becca said...

Ik vraag me af of ze bij ons ook zo gek zijn... Veel goeds kan daar ook nie tuit komen, pulls met oranje en blauw?

Bah

 
at 3 december 2007 om 11:23 Anonymous Anoniem said...

Omdat ik net tot de ontdekking gekomen ben dat ik zelfs je oude nummer niet (meer) heb: bij deze een GELUKKIGE VERJAARDAG meisje!!! 3 dikke kussen :)

 
at 3 december 2007 om 11:23 Anonymous Anoniem said...

Ohja, vergeten m'n naam te zetten bij die laatste post: 't is Dorine dus ;)

 
at 7 december 2007 om 04:46 Blogger Prince Igor said...

shoot.

me.


dear god.

 
at 19 december 2007 om 03:12 Blogger Sofie said...

Evy! Het is hier zo stil de laatste tijd!

zoensel!
Sof

 
at 28 december 2007 om 14:57 Blogger Prince Igor said...

evy !

update !


NU !!!!!

 
at 1 januari 2008 om 05:22 Blogger test account said...

Het begint inderdaad wel verschrikkelijk lang duren...

 
at 8 januari 2008 om 00:18 Blogger Sander Van der Maelen said...

Wij willen meer Evy >(

 
at 19 januari 2008 om 01:48 Blogger Sander Van der Maelen said...

Meeeeeuh

 
at 20 januari 2008 om 08:59 Anonymous Anoniem said...

Zelfs tijdens examens niet bloggen. Wat een discipline!

Echooooo-oooooo

 
at 20 januari 2008 om 09:23 Blogger Sander Van der Maelen said...

ooo-ooo-oo-o

 
at 24 januari 2008 om 11:18 Blogger test account said...

Sanderaap...

 
at 24 januari 2008 om 11:23 Blogger Sander Van der Maelen said...

... raap..aap...paap...aaa...

 

Een reactie posten