Evy's fan-club

Les mechants faits détruisent les plus belles théories.

woensdag 10 december 2008

Slacht u ook een schaap in uw bad?

In zijn nieuwste campagne trekt Vlaams Belang ten strijde tegen iets wat ik ook bijzonder mee begaan ben: dierenleed. Dit d.m.v. een folder, in de vorm van een schaap, te verspreiden in Antweren. In deze folder gaat men kritiek geven op het ritueel slachten en voornamelijk of het 'onverdoofd de keel over snijden' van die arme schaapjes. Je moet toch echt waar wel een moslim zijn om zoiets gruwelijks te doen. Een dier doden, zonder verdoving, en het dan nog eens opeten ook.

Vlaams Belang heeft al veel interessante campagnes gevoerd, maar in mijn standpunt hebben ze nu toch wel een nieuw dieptepunt bereikt. Die folder is volgens mij niets anders dan een racismecampagne onder het excuus van 'dierenleed'.

Persoonlijk vind ik het verschrikkelijk schijnheilig. Filip Dewinter (de verantwoordelijke uitgever) gaat een beetje campagne gaan voeren tegen de 'barbaarse' moslims die één keer per jaar een schaap slachten, zonder verdoving. Ocharme die schaapjes. Maar de mistoestanden die dagelijks miljoenen dieren ter wereld treffen daar rept hij met geen woord over. Ik ben nog nooit in een slachthuis geweest maar ik heb al genoeg beelden ervan gezien om te weten dat de verdoving die daar gebruikt wordt lang niet altijd effectief is en dieren zwaar lijden, om nog niet te spreken over de levensomstandigheden waarin ze opgroeien.

Ik ben natuurlijk niet voor ritueel slachten, maar ik vind het een klein probleem in vergelijking met de vele rampzalige gevolgen van de overconsumptie van vlees. Ik vind het dan ook verschrikkelijk grof tegenover dieren, en tegenover mensen die zich werkelijk inzetten voor dieren, om met zo'n excuus een racismecampagne op te zetten. Maar goed, ik neem aan dat het weer eens iets zegt over het niveau van Vlaams Belang. In ieder geval heeft Filip Dewinter nog maar eens een racismeklacht aan zijn been, waar hij 'niet van onder de indruk is'.

Bron: De Standaard 10/12/2008 pg. 11

Evy at 02:38

2comments

2 Comments

at 10 december 2008 om 08:00 Anonymous Anoniem said...

Ze hadden met het offerfeest campagne gevoerd in een groot park in Anwerpen, niet ver van het Sint-Jansplein, waar zowat 300 nationaliteiten en een grote verscheidenheid aan religies, relatief vredig samenwonen. Een regelrechte kaakslag in het gezicht; openlijk provoceren.

Het doet me trouwens denken aan het gebruik van feminisme om 'die arme islamitische vrouwen' te bevrijden.
Ronduit walgelijk.

 
at 29 april 2009 om 00:00 Anonymous Dancet said...

Waar blijft de nieuwe update?

 

Een reactie posten