Evy's fan-club

Les mechants faits détruisent les plus belles théories.

donderdag 30 augustus 2007

Agent Provocateur en Evy gaat trouwen

In het september nummer van Feeling 'daar moet je een vrouw voor zijn', stond er deze keer een artikel over online shoppen. Onder de rubriek 'mode' stond er naast een site met veel te dure jurken en Goddelijke handtassen (waar ik nog een beetje te jong voor ben) en de site van Agent Provocateur.

Voor iedereen die Agent Provocateur niet kent, het is een verschrikkelijk beroemd Lingeriemerk (er staat een pagina met ontstaan en concept zever en zo in iedere lingeriespecial, dan ben je gewoon goed). Ze zijn ook redelijk bekend om hun reclamefilmpjes, het eerste was met (het was zij toch??) Kylie Minogue die in nogal sexy lingerie op zo'n rodeostier zit en het tweede met de dromen van Kate Moss (staan op de site btw). Lichtelijk erotisch dus.
Gezien ze enkel winkels hebben in Londen en Parijs en zo was ik enorm happy dat ze blijkbaar ook een online shop hebben, ik dus heen huppelen.

Het bleek een teleurstelling te zijn. Het eerste probleem is hun doorzichtigheid. Ik vind, noem me preuts, etc. dat een broekje moet bedekken. Ik bedoel, het mag miniscuul zijn (liefst) er mogen stukken doorzichtig kant inzitten (fantastisch!) maar als een broekje zo doorzichtig is dat je je hele kont (en andere lichaamsdelen) erdoor kunt zien dat je er net zo goed geen aan kunt doen...


Hetzelfde met BH's. Ik ben dòl op kant en zeker op van die driekwart of halve BH'tjes maar als je je tepels kan zien dan is het er gewoon over. Agent Provocateur gaat trouwens een heel stuk verder nog, ze doen extreem mini BH'tjes met op de tepels dan zo'n Janet Jackson ding, eventueel met flosjes eraan natuurlijk. En dat gaat voor mij toch ook wel een beetje ver.


Maar goed, natuurlijk heb ik fantastische HEBBEN dingen gezien (voorbeeld BH) maar de meeste van die dingen blijken nogal duur te zijn (zelfs ik vind 85 euro voor enkel een BH veel). En je kunt er volgens mij best wel iets leuks op de kop tikken, maar niet leuk en niet goedkoop genoeg voor mij om niet trouw te blijven aan die INNO en haar duizend verschillende BH's op de -1.
Waar ze zeker wel een pluim voor verdienen is hun geniale bikini-collectie. Verschrikkelijk duur maar zò mooi.

Maar goed, ik was in een BH bui dus ben ik nog eens naar mijn geliefde 'Princesse Tam Tam' gegaan. Ik heb nog geen lingerie zelf van dat merk maar wel een (enorm schattige) pyama met veel kant en strikjes en ik kwijl al een paar maand bij de gedachte van de bijpassende BH en broekje (hij is echt zò mooi! Onpraktisch want er zit een enorme strik op maar mooi). Maar wat zag ik toen? De wintercollectie! En echt, daar staan er enorm mooie dingen bij, een stuk goedkoper èn pasbaar in de Inno!

Wat ik trouwens ook ontdekt heb vandaag, er bestaat bij de meeste merken (Marie Jo en AP heb ik het gezien) een 'bruids' afdeling. Oké, er stond geen enkele mooi exemplaar bij maar dat lijkt me nu toch echt waar eens heerlijk. Speciale bruidslingerie voor de huwelijksnachten ik die dacht dat het alleen maar om de jurk ging ...
Maar goed, bruidslingerie of geen bruidslingerie, ik wil nog steeds niet trouwen, of tenminste, niet met publiek. Ik vind het gewoon een verschrikkelijke geldverspilling, van het enorme budget dat je daaraan spendeert kun je net zo goed op wereldreis gaan of zo (en dan ergens in Schotland romantisch trouwen in een jeans broek met als getuige een plaatselijke schot die je uit de pub meetrekt.) Ik bedoel, een ik weet niet hoe dure jurk (natuurlijk, de gedachte aan mezelf in zo'n prinsessenjurk, oh jeetje) die je nooit meer aan doet (behalve zo'n twee keer per week als manlief naar kantoor is en ik voor de spiegel sta) en je kunt net zo goed er een hele set kleren mee kopen die je wèl gaat dragen, of desnoods vier nieuwe setjes (aanvaardbaar tegenargument).
Verder, het feest. Iedereen die me kent weet dat ik een hekel heb aan dansen. Ik heb geen zin om te gaan dansen terwijl iedereen naar mij staat te staren, hoe traag de muziek ook gaat. En de rest van de avond, het is ook zo sneu als de bruid de hele tijd langs de kant zit hè?
En naast het dansen natuurlijk: het kost zoveel! Oké, ik geef het toe, ik ben gierig (op bepaalde vlakken) maar ik vind het stom om zoveel geld te gaan geven om mensen te amuseren om iets wat mij gelukkig maakt op een manier die me niet amuseert.
Argumenten voor zijn natuurlijk dat ik het helemaal zelf mag organiseren (ga ik lange tijd veel plezier aan hebben) en dat ik dan compleet helemaal in de belangstelling sta, een volle dag lang. En natuurlijk het feit dat iedereen die je in je jurk ziet begint te wenen en zegt 'Je bent de mooiste bruid die ik ooit heb gezien', het mooie daaraan is dat ze het dan nog helemaal menen ook (sentimentele stemming en zo). Nou ja, maar zelfs dat laatste, ik denk dat ik liever huil omdat mijn zus of Linde of Becca of weet ik veel wie zo mooi is dan dat ze huilen om mij. Mja.
Soit. Genoeg toekomstplannen, ik moet er eerst nog eentje zien op te scharrelen hè. (Single veggie-krulletjes mensen met een zwak voor HP, meld u!)

Evy at 12:20

13comments

13 Comments

at 31 augustus 2007 om 05:08 Blogger Sander Van der Maelen said...

Je kan toch ook een feest geven zonder gedans? En zo van die doorschijnende lingerie koop je dan waarschijnlijk ook niet voor jezelf maar voor degene die het mag bewonderen... Als je ooit de lotto wint en de collectie koopt, let me know!

 
at 31 augustus 2007 om 06:54 Blogger Evy said...

Natuurlijk koop je dat voor jezelf, wat is dat nu!

 
at 31 augustus 2007 om 08:47 Blogger Linde said...

Zo van die doorschijnende broekjes vind ik ook blegh. Ik wil niet dat mijn bilspleet zichtbaar is als ik mijn ondergoed nog aan heb. Dan is er iets fundamenteel verkeerd!
En over trouwfeesten: ik wil ook geen feest met dansen enzo. Ik wil een springkasteel en vegan eten en cupcakes ipv een lelijke taart!

 
at 31 augustus 2007 om 09:26 Blogger Evy said...

Een springkasteel is idd wel cool.

Nou ja, ik heb ook al gedacht, dat ik geen eten wil en zo, maar gewoon een GIGANTISCH dessertbuffet (met cupcakes oa.) mocht ik ooit toch trouwen hè.

 
at 31 augustus 2007 om 11:18 Blogger Prince Igor said...

trouwfeesten zijn ABSOLUTE HORROR

iedereen haat ze. iedereen die er naartoe gaat moet kotsen en wenst dat hij dood was, want zo saa is het.

ik wil niet meer dan 6 mensen, ik boyfriend 2 getuigen en dan nog 2 anderen.

that's it

en daarna gewoon cupcakes ^_^

 
at 31 augustus 2007 om 12:44 Blogger Evy said...

Ik zal een van die mensen zijn hoor, al ben ik de zevende onuitgenodigde persoon.

 
at 31 augustus 2007 om 13:41 Blogger Sander Van der Maelen said...

Sander vindt gratis eten ook leuk.

 
at 31 augustus 2007 om 14:05 Blogger Linde said...

Trouwfeesten zijn alleen maar horror als er teveel mensen uitgenodigd zijn en iedereen moet kiezen tussen zich aan tafel vervelen of dansen op fouten muziek. Ook saai: een veel te lange mis.
Al die fouten zal ik vermijden. Ik zal gaan voor maximum 50 mensen, muziek op de achtergrond, maar niet om op te dansen en een groot springkasteel! En natuurlijk wil ik geen kerktoestanden. Het eigenlijke trouw-gedeelte moet zo kort en simpel mogelijk.
Ik wil wel meer dan een dessertbuffet, want ik houd stiekem meer van zout dan van zoet, dus er moet ook ander eten zijn. Ik vraag mij af of Komkommertijd ook catering doet? Dat zijn vragen voor later he, het is niet alsof ik over een paar maanden al ga trouwen (als ik ooit al trouw).

 
at 31 augustus 2007 om 23:54 Blogger test account said...

Een kleine opmerking van een trouwfeestenleek: kunt ge niet gewoon niet trouwen? En dan toch een feest geven? alle... een dessert? Kbedoel, dan draagt ge wat ge wilt (prinsessenkleed of doorzichtige lingerie, of een combinatie van...) EN ge hoeft niet te dansen EN ge eet alleen maar wat ge wilt EN ge zijt niet verplicht van mensen uit te nodigen EN ge zit niet met een partner voor het leven opgezadeld...

prijs otk

 
at 1 september 2007 om 04:59 Blogger Evy said...

Ik denk niet dat je in doorzichtige lingerie op het stadhuis moogt rondlopen. Toch niet in Nazareth (alsof ik hier wil trouwen eigenlijk). Ik denk zelfs niet dat dat mag gewoon in een feestzaal.

En het is niet het trouwen waarom ik het niet wil, maar het feest erna. En trouwen zonder feest is ook zo ... nutteloos.

Dat 'partner voor het leven ding' klopt ook niet zenne. Je kunt toch scheiden? Het gedeelte van de koppels dat ook daadwerkelijk samen blijft is toch enorm klein (ben cijfers vergeten, ik dacht 1 op 3?)

Maar ik denk wel dat ik het kan, ik leef al bijna zestien jaar met mijn zussen samen, dan moet een man toch ook lukken? Ik kan me heel makkelijk aanpassen, hij moet alleen niet te veel vlees eten en tegen gezaag en zo kunnen. En af en toe zijn rotzooi opkuisen.

 
at 1 september 2007 om 06:55 Blogger test account said...

Hmm, als ge trouwt met de gedachte van "ik kan altijd nog scheiden", waarom trouw ge dan? Is het niet wat hyppocriet om een dergelijke verbintenis aan te gaan als je zelf niet zeker weet dat je het wilt? Waarom zou je het dan doen? Het enige redelijke antwoord is: het feest. Maar daar wil je ook al niets van weten...

En dat ondergoed kunde dus weldegelijk onder normale/feest kleren dragen ook eh...

 
at 1 september 2007 om 08:10 Blogger Jeroen said...

Weg met doorzichtige lingerie, het is toch maar om uit te doen!:-)

 
at 11 september 2007 om 15:14 Blogger Evy said...

Weet je, mijn Bompa zei altijd (volgens mijn moeder, want helaas genoeg heb ik hem altijd gekend) dat een snoepje veel mooier is in zijn papiertje want dat het anders plakt.

Beeldspraak natuurlijk ;) Maar ik vind dat mn Bompa er wel helemaal opzat, het is vééél sexier om een klein beetje bedekt te zijn dan helemaal naakt, vind ik. Anders is de spanning weg, toch?

 

Een reactie posten