Evy's fan-club

Les mechants faits détruisent les plus belles théories.

woensdag 22 augustus 2007

Waarom België fantastisch is ...

Ik was Geschiedenis van België aan het studeren en nou ja:

1. Omdat wij chocolade hebben.

2. Omdat het hier verboden is om cosmetica producten op dieren te testen.

3. Omdat de verschillende bevolkingsgroepen hier elkaar (nog) niet uitroeien. (We leveren wel wapens voor dat soort conflicten elders en zo, maar soit.)

4. Omdat onze politici gedichtjes schrijven tijdens de formatie-onderhandelingen.

Een open hemel
wolkenloos en sterrenvol.
Ik adem hem in.
Herman Van Rompuy (CD&V)


5. Omdat dieren verkrachten hier illegaal is.

6. Omdat we drie talen (zouden moeten) spreken.

7. Omdat ik me iedere dag ziek lach als ik de ontwikkelingen in de regeringsvorming lees.

8. Omdat George Bush jr. niet onze president is.

9. Omdat er hier burgemeesters zijn die lekker weigeren om hun uitgeproceduurde bewoners uit te wijzen.

10. Omdat we zo heerlijk rijk zijn.

Evy at 12:27

30comments

30 Comments

at 22 augustus 2007 om 13:43 Blogger Lennert said...

En niet vergeten: ons interessant festivalaanbod. Al vrees ik op een vermelding in de cursus Geschiedenis van België.

 
at 23 augustus 2007 om 06:58 Anonymous Anoniem said...

Miss in het vijfhonderd pagina's tellende politieke geschiedenis van België?

 
at 23 augustus 2007 om 10:03 Blogger Prince Igor said...

wij zijn het land waarin we onderhandelen of als we nog verder onderhandelen, + wij hebben leuke politici die zaken als deze zeggen: " Alle Vlaamse eisen zijn redelijk en alle Franstalige eisen zijn onredelijk. Alles wat fout gaat in België, is de schuld van de Franstaligen, wij zijn de vermoorde onschuld."

bart somers he mensen.

dit gebeurt er als ge massaal CD&V stemt nadat die een politieke communautaire non campagne hebben gevoerd.

ik hoop op crisis ! :-D
(want zeg nu zelf, onze eisen zijn belachelijk, aparte nummerplaten ? seriously ?)

 
at 23 augustus 2007 om 23:58 Blogger Evy said...

Bart de Wever haalt echt toeren uit zenne. andaag stond er in de krant nog dat hij zichzelf een historische controlefreak noemt of zo, alle data en zo moet juist zijn. Eng gewoon.

Soit het is ondertussen hilarisch in de krant, vooral de commentaar op Yves Leterme is heerlijk.

En weet je wat het beste is? Die van Geschiedenis van België volgend jaar mogen het allemaal leren :p

 
at 24 augustus 2007 om 02:19 Blogger Linde said...

Zijn jullie ook allemaal zo verheugd dat Leterme het eindelijk opgegeven heeft? Nu moet alleen de volgende formateur nog falen en dan kunnen we nieuwe verkiezingen doen waarbij CD&V zo hard afgestraft zal worden dat ze bij het bekijken van de eerste verkiezingsuitslagen zullen denken dat er een komma verkeerd staat. We zouden die prachtige dag moeten uitroepen tot nationale feestdag.

 
at 24 augustus 2007 om 02:23 Blogger test account said...

Jullie blijken te vergeten dat als de huidige formateur ontslag neemt, er geen standaard procedure is om een neiuwe aan te duiden. DE kans dat verkiezingen opnieuw gehouden worden is bijzonder klein.
I call revolution by the end of September!
Hasta la victoria siempre...enzo

 
at 24 augustus 2007 om 04:31 Blogger Sander Van der Maelen said...

Opnieuw verkiezingen, maar liefst na 30 december 8)

 
at 24 augustus 2007 om 05:39 Blogger Evy said...

Revolutie. Zou wel grappig zijn, en verschrikkelijk interessant voor ons natuurlijk, als geschiedenisstudenten :p Live revolutie, dat is iets anders dan meneer De Wever zijn lessen :D

Nou ja soit, het zal er toch niet van komen maar nieuwe verkiezingen zou wel tof zijn.

 
at 24 augustus 2007 om 09:05 Blogger test account said...

niet van komen...niet van komen... als ge iets gedaan wilt krijgen moet ge het zelf doen eh...

 
at 24 augustus 2007 om 11:43 Blogger Evy said...

Zet gij mij nu aan tot revolutie :p

 
at 25 augustus 2007 om 02:27 Blogger test account said...

Wat? Alleen ga ik het niet doen ze

 
at 25 augustus 2007 om 05:56 Blogger Evy said...

Oké, ik doe mee. We gooien de hele boel om naar een soort van technocratie met groene standpunten en jij en ik aan de leiding.

Sander als je ook mee wilt doen mag je ons hulpje zijn, wat denk je?

 
at 25 augustus 2007 om 09:10 Blogger Linde said...

Mag ik ook meedoen?

 
at 25 augustus 2007 om 09:11 Blogger Lennert said...

ikkenook !
En technocratie zal Joeri ook enthousiast maken.

 
at 25 augustus 2007 om 12:01 Blogger Sander Van der Maelen said...

Ik ga voor niet minder dan volwaardige (business)partner in uw rijk :]

 
at 25 augustus 2007 om 12:32 Blogger Prince Igor said...

ze mogen eigenlijk geen verkiezen meer doen zonder dat het brussel halle vilvoorde ding is opgelost.
het zou ongrondwettelijk zijn want euhm het grondwettelijk hof of het hof van iets heeft er een datum opgezet

uiteindelijk, dit is belgie, alles kan !

 
at 25 augustus 2007 om 13:03 Blogger Evy said...

De grondwet is er toch ook onwettelijk of zo gekomen?

Soit, Sander, het was het idee van mij en Kobe dus je mag niet meedoen als volwaardig lid. Maar wel op de tweede plaats. Linde en Lennert mogen ook meedoen hoor :D En Joeri miss, als hij braaf is :p

Domi, jij mag mijn uiterlijk regelen. Als ik het land goed wil regeren moet ik toch goed gekleed gaan zeker?

 
at 25 augustus 2007 om 13:27 Anonymous Anoniem said...

Ik kan geen politiek meer horen of zien. Er teveel mee moeten bezig zijn de voorbije weken.
In ieder geval, ook al twee gedaan, nog drie.
Nog een week en drie dagen.
Succes nog voor jou ook! x

 
at 26 augustus 2007 om 02:00 Blogger Sander Van der Maelen said...

Volgens het grondwettelijk hof moest er een "oplossing" komen voor BHV vóór de verkiezingen. Ze hebben het gewoon genegeerd, wat dus ook een soort van oplossing is.
En van dat onwettig tot stand komen vd grondwet: als je je afscheurt van een land (NL), is dat meestal tegen de wet ^^ Of ze dat nu moeten doen om BHV te splitsen ofzo, kweenize. Ik vraag me echt af of behalve een (klein) hoopje Vlamingen in de Rand iémand die splitsing boven het vormen van een nieuwe regering plaatst.
Succes nog allen met jeweetwel.

 
at 27 augustus 2007 om 03:08 Blogger Jeroen said...

Kom kom, als er één ding is dat we weten is dat België zich van zijn grondwet soms niet al te veel aantrekt.:-) AES bv, of recenter het stemrecht voor EU-burgers.
En Linde, denken dat de cd & v de verkiezingen zou verliezen als de formatie faalt, wel ik vrees dat je roze paarden ziet.:-)
En sommige eisen mogen dan misschien wel wat overdreven zijn, een staatshervorming is nodig. Als je één ding merkt na een cursus grondwettelijk recht is het dat de Belgische staat niet efficiënt werkt. (6 regeringen en 7 kamers? aub zeg.)

 
at 27 augustus 2007 om 06:49 Blogger Evy said...

Is het echt zo nodig dat er een hele crisis rond moet? Is er echt niks wat een beetje belangrijker is dan een staatshervorming? Asielbeleid, Kyoto, het milieu, het onderwijs etc. ?

 
at 27 augustus 2007 om 06:51 Blogger Evy said...

@Jeroen. Ik kan niet op je blog, heb je beveiliging of ligt het aan mijn minimale computervaardigheden?

 
at 27 augustus 2007 om 11:20 Blogger test account said...

het ligt aan zijn blog dat leeg is...

maar zeg eens, hoe lannen we de revolutie? geweldloos, I presume...
tenzij jullie een militaire coup overwegen

 
at 27 augustus 2007 om 15:04 Blogger Prince Igor said...

met geweld uiteraard, through fashion !

muha

ik kijk project runway voor warderobe inspiratie. I'm thinking shavvy chic ?

 
at 28 augustus 2007 om 08:39 Blogger Evy said...

Eerst laten we ze nog een goeie week prutsen tot de mensen hen ècht beu zijn en dan komen wij als alternatief met een propaganda-offensief, daar komt Dominique in actie met zijn 'shavvy chic' programma.

Verder reken ik op steun van het volk, we moeten volgens mij het 'American dream' ding gaan uitmelken en ook het 'geen gezever maar actie' ding. Na twee maand willen de mensen dat wel horen denk ik.

En dan als ze allemaal vol zijn van ons en we de absolutistische macht hebben dan gaan we het vegetarisme verplicht maken en drastische mileumaatregelingen doorvoeren.

Als België helemaal hervormt is naar onze zin dan pakken we het buitenland aan. Nederland ligt gewoon op ons te wachten, dan Frankrijk, Duitsland ...

 
at 28 augustus 2007 om 09:53 Blogger Prince Igor said...

"en ook het 'geen gezever maar actie' ding."
beetje zoals leterme zijn campagne ?

 
at 28 augustus 2007 om 10:02 Blogger test account said...

klinkt meer NVA en VB achtig moet ik eerlijk toegeven...

 
at 29 augustus 2007 om 07:59 Blogger R.becca said...

Ja yves kan er niet veel van!

Ge vergeet onze prachtige strafcatalogus! Op zijn minst 1900 pagina's! Waar vindt ge tegenwoordig zo catalogussen?

 
at 29 augustus 2007 om 08:00 Blogger R.becca said...

Dom ik wil geen crisis ik wil neit weer gaan stemmen!

 
at 30 augustus 2007 om 00:28 Blogger Evy said...

Hoe kunnen jullie me nu van VB beschuldigen? Daarbij natuurlijk is dat wat de mensen willen horen! En natuurlijk is dat wat er moet gebeurden, maar mijn actie is niet Leterme zijn actie. En zeker niet van VB :(

 

Een reactie posten